STEAM Projecten
Steamwork heeft tal van leuke en educatieve projecten klaarstaan die ontworpen zijn door een combinatie van ingenieurs en leerkrachten. Deze projecten bestaan steeds uit een combinatie van de verschillende STEAM-vaardigheden. Indien u een voorstel heeft voor een eigen project bij u op school, dan mag u steeds contact opnemen en bekijken we samen de mogelijkheden.
Project Spelconsole
Tijdens dit project programmeren de leerlingen via Scratch een eigen spel waar ze een personage kunnen besturen met hun zelf gebouwde spelconsole. Deze is opgebouwd uit joysticks, drukknoppen en LEDs die op een correcte manier aan een Arduino zijn verbonden.
Dit project is het meest aangeraden voor de overgang van block-based naar text-based programmeren te maken.

Tijdens dit project leren de leerlingen verschillende elektronische componenten kennen. Ze programmeren en integreren deze componenten in een groot project om een al dan niet automatisch irrigatiesysteem te maken.

Tijdens dit project maken de leerlingen een master-slave robot. Ze leren dat het buigen van bepaalde materialen een elektrisch signaal kan opwekken dat uiteindelijk andere componenten van een elektrisch circuit kan aansturen.

Project 3D-doolhof
Tijdens dit project leren de leerlingen hun eerste motor kennen en koppelen deze aan een joystick om een elektrisch gestuurd doolhof met 2 vrijheidsgraden te ontwerpen.

Project Soda-automaat
Tijdens dit project maken de leerlingen een frisdrankautomaat waar mogelijks een display aan gekoppeld is, dat weergeeft welke soort frisdrank er uitgeschonken wordt.
